Een blik door mijn lens
Als Director of Photography en maker fascineert mij de ambiguïteit van individuen en hun wisselwerking met hun omgeving.
Selectie Rotterdams open doek
‘44.1 kHz’ - 1ste plaats
‘Treurzang’
MIJN MOEDER; DE ATOOMBOM
Technical specs: ARRI Alexa Mini Angenieux HR 25-250 T3.5 A.R: 1.85:1
Geniale Noa word opgevoed door haar alleenstaande moeder, een geniale wetenschapper die
door haar obsessie met haar onderzoek naar kernenergie compleet is doorgedraaid. Uit
wanhoop en als een schreeuw om de aandacht van haar moeder te krijgen eet Noa een stuk
radioactief materiaal. Maar wanneer ze na de zelfmoord van haar moeder in een weeshuis
terecht is gekomen, komt ze erachter dat dit verstrekkende gevolgen heeft. Er groeit iets in haar
wiens honger niet te stoppen is.
In deze film zal het verhaal worden verteld met focus op de protagonist, Noa of zij op focust. We kijken naar Noa die reageert op haar omgeving en kijken over haar schouder mee naar wat ze ziet. Hoe wij ‘cinematografisch’ naar- of met Noa meekijken zal haar gevoel of gedachten representeren. Hiermee is de cinematografie subjectief. De camera is dus een verlengstuk van haar. We laten zien hoe zij kijkt naar haar omgeving en ook haar zelfbeeld. In de film zullen we ten alle tijden ongeveer evenveel weten als Noa.
In deze film zal het verhaal worden verteld met focus op de protagonist, Noa of zij op focust. We kijken naar Noa die reageert op haar omgeving en kijken over haar schouder mee naar wat ze ziet. Hoe wij ‘cinematografisch’ naar- of met Noa meekijken zal haar gevoel of gedachten representeren. Hiermee is de cinematografie subjectief. De camera is dus een verlengstuk van haar. We laten zien hoe zij kijkt naar haar omgeving en ook haar zelfbeeld. In de film zullen we ten alle tijden ongeveer evenveel weten als Noa.
Regisseur
Nina Raaijmakers